سال جهش تولید با مشارکت مردم
امروز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۹:۵۱

اخبار

برگزاری کنفرانس آموزشی هموویژلانس در منطقه آغاجاری

هموویژلانس و نحوه ترانسفوزیون خون و فرآورده های خونی و نگهداری بهینه خون و فرآورده های خونی از مهمترین مباحثی می باشند که در این کنفرانس بیان شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری کنفرانس آموزشی هموویژلانس و ترانسفوزیون با هدف آشنایی کادر درمان با نحوه خونگیری و ارسال ایمن خون به آزمایشگاه در سالن آمفی تئاتر برگزار گردید.
عصمت عفراوی  به عنوان مدرس این دوره آموزشی طی سخنانی ضمن تاکید بر آشنایی کادر درمان بخصوص پرستاران ، ماماها و کارشناسان آزمایشگاه  گفت : آشنایی کادر درمان با نحوه خونگیری و ارسال خون به آزمایشگاه در نتیجه آزمایش تاثیر دارد و کادر درمان در این خصوص باید دقت کافی را داشته باشند . 
مسئول بانک خون بهداشت و درمان صنعت نفت آغاجاری در ادامه در خصوص هموویژلانس  و هدف از سیستم هموویژلانس ، وظایف سازمان انتقال خون ، معرفی انواع فرآورده های خونی و نحوه نگهداری آنها ، اندیکاسیون و کنتراندیکاسیون مصرف خون و فرآورده های خونی ، انواع فرمهای هموویژلانس و نحوه پر کردن و استفاده از آنها ، عوارض ناشی از مصرف خون و فرآورده های خونی و نحوه برخورد با آنها مطالبی را بیان نمود.
در پایان نیز به سوالات حاضران پاسخ داده شد.  

 

45

456

544

56

۳۰ آذر ۱۳۹۸ ۱۵:۳۳
روابط عمومی |
تعداد بازدید : ۱,۱۲۶

نظرات بینندگان

تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید